ΟΜΙΛΗΤΕΣ & ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ
Λεμονίδης Χαράλαμπος
Αναπλ. Kαθηγητής Αριστοτέλειο Παν. Θεσ/κης
lemonidi@eled-fl.auth.gr
Αναλυτικά Προγράμματα και ο ρόλος των καθηγητών σήμερα
Οι σύγχρονες αντιλήψεις για τη διδασκαλία των μαθηματικών όπως αυτές διαγράφονται μέσα στα νέα αναλυτικά προγράμματα προϋποθέτουν ένα διαφορετικού ρόλο του καθηγητή μέσα στην τάξη. Η επιτυχία των αναλυτικών προγραμμάτων και των νεωτερισμών στη διδασκαλία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τους καθηγητές οι οποίοι καλούνται να τα υλοποιήσουν και να τα εφαρμόσουν στην πράξη.
Ένα ερώτημα που προκύπτει είναι, εάν η στάση προς τα μαθηματικά και η πρακτική της διδασκαλίας των καθηγητών σήμερα βρίσκεται εναρμονισμένη με το νέο πνεύμα των αναλυτικών προγραμμάτων. Πως μπορεί να μεθοδευτεί η σύνταξη αναλυτικών προγραμμάτων και εκπαιδευτικού υλικού ώστε η θεώρηση του καθηγητή ως άσχετου ή απλού παράγοντα των αλλαγών να αντιπαρατεθεί με την οπτική του καθηγητή ως δημιουργού του αναλυτικού προγράμματος; Παρουσιάζονται εμπειρίες από το διεθνή χώρο σχετικά με τις αλλαγές των αναλυτικών προγραμμάτων και το ρόλο των διδασκόντων. Γίνεται μια προσπάθεια ανάλυσης και αποτίμησης της κατάστασης στην Ελλάδα σχετικά με τις τελευταίες αλλαγές που βρίσκονται σε εξέλιξη.