Το Διαπανεπιστημιακό – Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών» διοργανώνει
Θερινό Σχολείο από 18 έως 22 Ιουλίου 2011 στο Τολό Αργολίδας.
|
|
|
|
Διαλέξεις - Ομιλητές
Zsolt Lavicza: Geometry and Technology I
Zsolt Lavicza: Geometry and Technology II
Zsolt Lavicza: Teaching Mathematics with Technology at Universities - What can teachers learn and mathematicians learn from each other?
Dina Tirosh: Intuitive images, intuitive reasoning and intuitive rules in mathematics education Ι
Dina Tirosh: Intuitive images, intuitive reasoning and intuitive rules in mathematics education ΙI
Dina Tirosh: Intuitive images, intuitive reasoning and intuitive rules in mathematics education ΙII
Luis Radford: On a cultural-historical approach to teaching and learning: The theory of knowledge objectification - Sensuous Cognition
Luis Radford: On a cultural-historical approach to teaching and learning: The theory of knowledge objectification - Theoritical Principles
Luis Radford: On a cultural-historical approach to teaching and learning: The theory of knowledge objectification - Methodological Principles and Applications to Classroom Research
Α. Γαγάτσης: Ένα θεωρητικό μοντέλο για την κατανόηση της έννοιας της συνάρτησης από μελλοντικούς εκπαιδευτικούς
Α. Γαγάτσης: Προσεγγίζοντας τη σύλληψη του γεωμετρικού σχήματος από μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Α. Μούτσιος-Ρέντζος: Οι στρατηγικές των φοιτητών και φοιτητριών μαθηματικών τμημάτων για την αντιμετώπιση αποδεικτικών ερωτήσεων τύπου εξετάσεων
Στ. Νεγρεπόντης: Τα παράδοξα του Ζήνωνος
Στ. Νεγρεπόντης: Ανάλυση και Σύνθεση
Ν. Παπαναστασίου - Ε. Αθανασιάδου: Δυσκολίες στην κατανόηση της έννοιας της συνέχειας
Π. Σπύρου: Η φαινομενολογία του Γεωμετρικού Αντικειμένου
Β. Φαρμάκη: Η Αρχή του Περιστερεώνα και η Αρρητότητα
Θ. Ζαχαριάδης - Δ. Πίττα-Πανταζή - Δ. Πόταρη - Χ. Σακονίδης - Μ. Τζεκάκη, Κ. Χρίστου - Γ. Ψυχάρης: Τα Νέα Προγράμματα Σπουδών στα Μαθηματικά στην Ελλάδα και την Κύπρο